יום שלישי, 10 בפברואר 2009

צורי גואטה - אחד משלנו

צורי גואטה הוא מעצב ישראלי אשר עושה חייל מעבר לים, אם לא פעם נפעמתם מהיצירות של גדולי המעצבים והם זכו בכל הכבוד שלכם אז הגיע הזמן לעשות סדר, אומנם כבודם במקומם מונח אבל גם הם נעזרים במוח היהודי..

צורי מעצב טקסטיל אשר סיים לימודי עיצוב טקסטיל בשנת 1996 באקדמיה לעיצוב שנקר, מאז הוא מתגורר בצרפת ויוצר באמצעות סיליקון בטכניקות שונות מיוחדות אשר המציא ורשם עליהן פטנט. רוב היצירות שלו נעשות יציקות סיליקון, הזרקות של החומר דרך האריגים, טבילת בדים בנוזל סיליקון וייבושן על בובות דיגום אשר מעתיק את תווי הגוף, מריחת והדפסת סיליקון על בדים שונים אשר עוברים עיבוד כימי של פירוק ובניה מחדש.

העבודה של צורי מגוונת, הוא עובד עם הידיים ומשתמש בלייזר, הוא חוקר וממציא תהליכים טכניים שיאפשרו לו להגיע למה שהוא דמיין. לפני שלוש שנים השיק גואטה קו תכשיטים בשם SILKA. בקו זה צורי מציג תכשיטים העשויים משי שדרך חוריו מוזרק סיליקון.
גואטה עבד עם בתי האופנה הגדולים ביותר כמו ארמני, ג'יוונשי, טרי מוגלר, דיור, ז'אן פול גוטייה וממש לאחרונה גם נראו יצירותיו בתצוגת האופנה של כריסטיאן לקרואה בדמות תכשיטים המושפעים מצמחייה תת ימית.

מתוך התצוגה קוטור סתיו 09 כריסטיאן לקרואה:
והתכשיטים בעצמם:
בראיון שנתן צורי ל"הארץ" הוא אמר: "תמיד חיפשתי חומרים חדשים וטכניקות של הדפסה על בדים. אני לא בעניין של רטרו. אני מנסה לפרוץ גבולות מבחינת גישה לחומר ולצורה, עושה חיבורים שנראים מעניינים, אבל לא שואב השראה מהמסורת, אני שואב השראה מהטבע אבל לא משתמש בו זה נורא מפתה לשים אבנים, אבל אני מתעקש שלא. זה לא העניין. החומר הוא הבסיס, הנושא"
לאתר של צורי לחצו כאן
התמונות ומידע נלקחו וצוטטו מכאן, כאן וכאן

7 תגובות:

Anna אמר/ה...

איזה יופי! הוא מאוד מאוד מוכשר, כבוד! באמת תהיתי ממה עשויים התכשיטים של לקרואה...

mizi אמר/ה...

הדברים שלו מהממים, אם אני לא טועה, השחקנית שזכתה באוסקר שנה שעברה , על משחקה באידת פיאף, לבשה שמלה של ז'אן פול גוטיה ואחת היצירות שהם עבדו עליה ביחד . אחת השמלות היפות שראיתי בחיי

Standing Ovation אמר/ה...

מהמם! ומקורי

boiler אמר/ה...

נכון, שמלת הנימפה של מריון קוטיאר באוסקר 2008 הייתה הורסת. צורי היה שותף פעיל בקולקציית ההוט-קוטור לקיץ 2008 של גוטייה, הבדים והתכשיטים היו פרי יצירתו.


תמונה שלה מהטקס:

http://stylefrizz.com/img/marion-cotillard-jean-paul-gaultier-dress-2008-oscar.jpg

אנונימי אמר/ה...

אפשר להשיג את הקולקציה החדשה בחנות טולמנס , בקרוב בחנות המוזאון לאומנות החדש בחולון

אנונימי אמר/ה...

את הקולקציה החדשה אפשר לקנות בחנות המוזאון החדש לעיצוב בחולון

boiler אמר/ה...

אנונימי - תודה רבה על המידע..