יום שלישי, 19 בינואר 2010

Grey Gardens

אנחנו מתים על סרטים שיש בהם דגש חזק על האופנה, עזבו את כל הסקס והעיר/שטן לובשת/שופוהוליק האלו, אנחנו מדברים על סרטים תקופתיים כמו שיקגו, הטייס, קללת פרח הזהב ונערות החלומות.
לפני כמה חודשים בעת סיבוב בלוגים הטריפיל יומי(אם לא יותר) שלנו, קראנו על הסרט אחוזת הגנים האפורים אצל המלבישה וכל כך הצטערנו שאין לנו יס ואיך בכלל פספסנו את הסרט הזה?
קראנו את הפוסט בשקיקה ועדיין הסרט נשאר לנו בראש, מי הן הנשים הללו ומה הסיפור שלהן? חיפשנו עליו(ואותו) ולא ממש מצאנו תשובה מספקת. איכשהו העקצוץ התמידי שיש לנו לגבי כל דבר שאנחנו מתלהבים ממנו והופך למיני אובססיה קלה נשכח מאיתנו והמשכנו הלאה. אתמול אחרי שגברת דרו ברימור זכתה בפרס על המשחק בסרט(ראוי לציין שגם שהסרט גם זכה בפרס סרט הטלוויזיה טוב ביותר) ידענו כבר שהחור בהשכלה שלנו חייב להתמלא ובמידי(!), שמנו את ידינו על הסרט(חכינו כשעה וחצי) ולחצנו דאבל קליק..
מה נאמר על הסרט בכמה מילים אנחנו לא יודעים.. אבל הוא מספר על אם וביתה החולקות את אותו השם אידי שזה כבר יחסית מוזר לא? אנחנו כבר "רגילים" לבנים הקרויים עם שם אבותיהם בתוספת הג'וניור, אבל אמא ובת עם אותו השם?
.
הן דודתה ובת דודתה של ג'קלין קנדי אונסיס, נשות החברה הגבוה של אותה תקופה(שנות ה30).
והסרט מציג את הסיפור שלהן + שחזור לסרט התיעודי שנעשה עליהן בעקבות ההתדרדרות שלהן בסולם החברתי, החלום של אידי הקטנה להפוך לרקדנית שלא כל כך התממש עקב היד השולטת של "אמא יקרה", המגורים בבית הנופש שלהן שעם השנים הלך והפך לחורבה של ממש.
.
בסרט אידי הקטנה שמגולמת על ידי דרו ברימור מאבדת את השיערותיה אבל מוצאת דרך מקורית ביותר לאבזר ולקשט את עצמה על ידי צעיפים וסיכות דש מוזהבות, את האם מגלמת ג'סיקה לאנג המצוינת.
.
אחח.. עשינו לעצמינו חשק לראות את הסרט שוב!
הסגנון לבוש בסרט כל כך משגע בעינינו שממש עושה חשק לאמץ פריטים למלתחה האישית ואם לא זה אז לפחות ולעשות בייבליס על הדרך..
הטריילר של הסרט:
והקטע המקורי מתחילת הטריילר שלמעלה:
והטריילר המקורי של הסרט:
התמונות לקוחות מכאן, כאן, כאן, וכאן

3 תגובות:

קרן אמר/ה...

הגיע לה לזכות על התפקיד הזה. היא נתנה שם משחק מצויין והצליחה לדייק בנויאנסים הקטנים של הדמות. גם צוות האיפור והסטיילינג עשה עבודה מעולה.
לי הסרט הזה עשה חשק לבגד ים שלם בצבע לבן וכובע רחב שוליים :)

Dana (MODAna) אמר/ה...

ממש זועק לבייביליס
הרגתם אותי עם ההתעכבות על כך שלאם ולבת קוראים באותו השם!
כל כך מתאים לי לחשוב על זה שוב ושוב.

אני בהחלט אחפש אותו, לי דוקא יש יס...!

boiler אמר/ה...

נכון מוזר השם לאמא ולבת?
לפחות אנחנו לא היחידים..

אם את לא מצליחה לשים עליו יד, שלחי מייל ונשלח לך דרך..