יום שבת, 17 בינואר 2009

עינוי סיני


נסיכה סינית\נסיכת פאפארצי - מצאו את ההבדלים

קשירת רגליים או רגלי לוטוס הוא שמו של מנהג שהיה נפוץ בסין עד ראשית המאה ה-20 בו קשרו רגלי ילדות צעירות(לרוב בגיל 6) על מנת למנוע את גדילתן. כריכת בד סביב הרגל כשהיא מקופלת הביאה לשבירת עצמות הרגל ושמירת גודלה של הרגל כך שלא יעלה על 10 - 15 ס"מ. כריכה זו ניוונה את כפות הרגליים והביאה לשיתוקן. רגליים שגודלן 10 ס"מ נחשבו אידאל של יופי וכונו רגלי לוטוס מוזהב.

המנהג של קשירת הרגליים הוא בן 1000 שנים, הסינים ראו ברגליים קשורות אובייקט מיני וזאת מאחר והרגליים תמיד הוסתרו בנעליים מעוטרות. אלמנט ארוטי נוסף הייתה צורת ההליכה של הנשים שנגרמה בשל קשירת הרגליים.


המנהג החל בחצר הקיסרית בסוף המאה העשירית. נשים אריסטוקרטיות, כך מספרת האגדה, קינאו ברגליה הקטנות ורבות החן של אחת מרקדניות הארמון שהיתה יפה במיוחד ואימצו אופנה שהתפשטה לערים ולכפרים ברחבי המדינה. זה היה הסיפור שאמהות העבירו לבנותיהן בזמן שהידקו את התחבושות.




"לנערה עם כף רגל באורך של 7.5 ס"מ ופנים מכוערות היו סיכויים טובים יותר בשוק הנישואים מאשר לנערה עם כף רגל באורך של 13 ס"מ עם פני מדונה" אומר מיסיונר שחי בסין. באופן שמנוגד לטבע, המנהג דווקא סייע לאיזון חברתי - סיכוייה של נערה לא נקבעו אוטומטית על פי מה שהטבע העניק לה אלא על פי נכונותה לעבור "התפתחות" כפי שזאת נראתה בעיני הבריות.


רגל קשורה, במיוחד כשהיא נעולה בנעל בית נחשבה למושכת. רגלה המעוותת של אשה הפכה להיות מרכז המשחק המקדים המיני. גברים נהגו ללטף את רגלה של האהובה או לשתות ברנדי סיני מנעלה.
לנשים עצמן, הרגליים הקשורות היו סמל הנשיות ותהליך הקשירה(אם שרדו אותו) נחשב לטקס התבגרות נשי.
עצם ההסתרה התמידית הביאה לארוטיזציה של הרגלים.

נעליים מעוטרות לרגליים קשורות:


רגל של אישה סינית שעוותה להיות קטנה :
אם זה נראה לכם תמוה/הזוי/סוטה/מעוות או מוזר.. פעם הבאה שאתם יוצאים מהבית תסתכלו סביב ותראו כמה מוסכמות חברתיות/אופנתיות טבועות בנו בלי שאפילו נשים לב. בסין עם הקמת הרפובליקה הסינית אסרה הממשלה על כריכת רגלים והורתה לנשים להוריד את הכריכות, מה אתן אומרות? אולי לבני תשחרר אותנו מהעקבים וההליכים הקוסמטים?
התמונות והמידע לקוח מכאן כאן כאן כאן וכאן

6 תגובות:

mizi אמר/ה...

אני מסכימה איתך שיש נעלים שפשוט מענות אותי.אבל בניגוד לסיניות , אני עושה את זה בשבילי. אני אוהבת שאני גבוהה יותר, אני אוהבת שהנעל שלי נשית ואני חייבת לציין שבן זוגי מעדיף אותי עם נעלים שטוחות. נכון זה מוסכמה חברתית ואני מאמללת רק את עצמי, אבל אני משערת שאת מורידה שערות למרות שהכי יפה זה טבעי...

boiler אמר/ה...

לא באנו להתיפייף ולהתריס נגד משהו, סתם רצינו להציג את הנושא מזווית אחרת
גם אנחנו משועבדים ומחזיקים בארוננו מספר לא קטן של מכשירי עינוי הנקראים נעלי עקב וגם אנחנו עושים זאת בעיקר כי אנחנו אוהבים את היציבה והצורה שמתקבלת מזה ובעיקר את הס"מ שזה מוסיף לנו. הנשים הסיניות עשו זאת כי זה נחשב נשי ואגב עשו את זה בהשלמה, בדיוק כמו שאנחנו עושים. זה גם ה"תירוץ" של הרבה נשים שטוחות חזה - לפני שהן דוחפות לשם פלסטיק ואומרות שזה רק להרגשה האישית, שלא תטעו אנחנו לא נגד זה, אנו מעדיפים שזה יגיע מנקודה של שכל אחת/אחד בוחר/ת לעשות מה שטוב לה/לו ולא בגלל מישהו אחר ...
אבל באותו משפט גם לא נשכח את התרבויות השונות בעולם בזמננו אנו שמעדיפים נשים שעירות ושלדעתם זה יפה, הנשים שלהן מסתובבות עם גבות לתפארת מדינת גרוזיה ולא חושבים זאת מתוך אידיאולוגיה אבל כי זה בעיקר נתפס אצלם כיפה.

mizi אמר/ה...

אני חייבת להסכים איתם , דרך אגב , אני חושבת שאין על גבות עבות - יו גו ברוק שילדס!

pea אמר/ה...

אחלה פוסט! מי אמר fetish ולא קיבל...
אגב, רוב הנעליים המוצגות כאן מפחידות אותי, לא משנה כמה הן פורצות דרך.

אנונימי אמר/ה...

כדאי לקרוא את ספרה של ליסה סי "סיפור כתוב במניפה" כדי להבין שקשירת הרגליים היה גם סימן לאישה צייתנית וכנועה וזה לא היה רק סימן ליופי, כמו נעלי עקב, הסרת שערות ועוד עינויים שאנו מחליטות לעשות לעצמנו.

אנונימי אמר/ה...

תכלס אהבתי את הוספת התמונות נעלי העקב, תכלס, אמנם לא כואב, אבל אותו אפקט של רגל קטנה...
כניראה ההיסטוריה ודעה על יופי לא באמת משתנים עם השנים...