יום ראשון, 11 באוקטובר 2009

מה פתאום! בשום פנים ואופן - לא!

לא! לא! לא!
נשמעו זעקותיו כשאגות מאמצע החנות, סיבבנו מבט וראינו שהוא מתכוון אלינו בעודו מניף את ידיו.
הוא התקרב, הרשה לעצמו להוריד מאיתנו את החגורה ששמנו ופשוט להטיל וטו על כל הלוק שניסנו להרכיב באמצע החנות.
זה לא בדיוק אופייני לנו אבל עמדנו במקום ונסינו להבין מה הולך שם, הוא מלמל עוד הרבה דברים אבל הכול היה מעומעם, הרגשנו מבוכה קלה.
ואז התעשתנו, אמרנו לו "הלו, אל תתערב לנו בעבודה, אנחנו עושים את זה פור לייבינג. בנינו פה לוק, קח את עצמך ותעוף."
(אוקיי, לא היינו כאלו בוטים וחסרי נימוס, אבל היי, הוא התחיל!)

כל ההתרחשות המביכה הזאת התנהלה בסניף זארה בקניון עזריאל.
לא הזכרנו את זה אבל איך שנכנסו לחנות שמנו על עצמנו כובע ברט ולא היינו מרוצים מהתוצאה, אז שיחררנו איזו התבדחות קלה באוויר אל עבר חברתנו, משום מקום הוא צץ עם כל הוד ג'ינג'יותו ואמר "אני אפילו לא אטרח, אם הייתם מבינים משהו או צרפתיים הייתם יודעים שזה קלאסה ושיא המודה"
הסתכלנו עליו במבט של "מה נראה לך? תעוף יא טמבל וקח איתך את הכובע עם הניטים ASAP".

משהו מוזר קורה עם המוכרים בחנויות, החוצפה שלהם עוברת כל גבול, יכול להיות שזה מכוונה טובה, יכול להיות שהם חייבים לפרוק את זה שהם מתוסכלים שהם ר-ק מוכרים עם עניבה או מה שזה לא יהיה אבל הם מעיקים. נמאס לנו שהם מרשים לעצמם יותר מידי. נמאס לנו שהם נוגעים בנו ונמאס לנו נקודה.
זה לא אופייני לזארה מוכרים כאלו, בדרך כלל אנחנו רגילים שבזארה המוכרים לבושים שחורים ונעים במהירות רבה, בשקט ורק משרתים אותנו. אז מאיפה הביאו אותו ולמה הוא מרשה לעצמו?

והטעות הכי גדולה שעשינו באותו יום היא שוויתרנו על מה שרצינו לקנות בגללו.
מדדנו חולצת ג'ינס שהיא בעצם סוג של טוניקה ואפילו אולי שמלה. היא גדולת ממדים ועם שרוולים רחבים שמתקפלים מעלה. כבר ראינו את עצמנו לובשים אותה כשחגורת עור קטנה מלופפת סביב המותן ששוברת את הפרופורציות שלה ואיך אנחנו משלבים גם זוג סקיני ג'ינס שיחנקו לנו את הצורה העיקר שיתקבלו לנו רגליים דקות, דקות(נו, הבובות בזארה עם הסקיני משפיעות עלינו ועל הדמיון שלנו) בשילוב איזה נעל גסה או מגפון. אבל לא. לא לרוחו של מר מוכר בזארה שדפק לנו את כל הכיף בפנטוז וברכישה..

תודה לך מר ג'ינג'י.

דמיינו לעצכם את החולצה כשילוב בין ה2 רק יפה ומשופשף יותר:התמונות לקוחות מכאן וכאן

16 תגובות:

קרן אמר/ה...

אני שונאת אותם! גם כשהם מבקרים את הבחירות שלך וגם כשהם מתחנפים בלי שום סיבה.
האמת שבזארה רמת אביב זה לא היה קורה. המוכרות שם כל כך סנוביות שנדמה שהם עושות לך טובה שהן בכלל קמו לעבודה היום.
אולי אם מר ג'ינג'י יצמצם עוד רכישות של לקוחות ישלחו אותו לצמצם לביתו...

Tal אמר/ה...

אני חייבת לציין שאני הכי סנובית למוכרים. אין לי כח אליהם ולמעיקות שלהם. אני תמיד מאנפפת לא סנובי קשה כששואלים אותי אם אני צריכה עזרה, מלווה במבט של "נראה לך שאת יכולה לעזור לי???" ואן בדרך כלל מבינות את הרמז ולא מציקות.

Anna אמר/ה...

קודם כל, חולצת ג'ינס שווה ביותר! לא היה כדאי לוותר עליה...
ולגבי מוכרות:(עצתי בתור מוכרת לשעבר) הן רוצות להציק לכם בדיוק כמו שאתם רוצים שהן יציקו לכם: ממש לא. למעשה הן כנראה מעדיפות לא לעבוד בתור מוכרת ולהתמודד עם מאות לקוחות מעצבנים (וכן רוב הלקוחות אכן מעצבנים, גם בלי להתכוון)...זאת עבודה קשה וכפויית טובה בה כל יום רוצים ממך עוד ועוד, לא משנה מה עשית אתמול, וכל זה עליך לעשות עם חיוך על הפנים. ואם לא תגש ללקוחות ותעזור להם- כנראה שתפוטר...
עם זאת,רובן (או רובם) סטודנויות בלי יותר מדי אופציות למשרה זמנית אחרת...סתם נקודת מבט מהצד השני...:)

אנונימי אמר/ה...

הרגת אותי מצחוק....
אני מכירה את מר ג'ינג'י שלך. קוראים לו קובי ולרוב הוא דיי נחמד. הבעיה היא ההתנשאות שלו והנאומים "אני למדתי עיצוב אופנה בפריז אני הכי מבין באופנה"... אז למה פאקינג למה אתה עובד בזארה?!?!?!?
מאוד אהבתי את החולצה עם החגורה אבל לי אישית יש בעיה עם שמלות/חצאיות שקצרות מידי... מה לעשות אני גבוהה והכל קצר מידי עליי...

שיהיה יום מקסים!

הולי אמר/ה...

זה ממש מוזר. בזארה ובמנגו יש הנחיה לא להציק ללקוחות, ולמעשה הם ייגשו לעזור לך רק אם את תפני אליהם. זו אחת מהסיבות שאני מעדיפה לקנות שם ולא ברשתות האחרות (יש לי פחד מוכרות קשה).

אנונימי אמר/ה...

אני בשוק ממה שהיה לך,ממש חצוף!
אני עובדת בזארה,ואני נותנת עצות לאנשים אך בחיים לא ירד או יבקר בחוצפה כזאת מישהו!

תבואו לזארה ברחובות ,מבטיחה שתהנו

3>

שבוע מקסים שיהיה לכם

מוזמנים לבקר כמו תמיד(:

pea אמר/ה...

אני חושבת שצריך להעביר את הפוסט הזה בקורס למוכרים מתחילים. התוצאה של מוכרים כאלה היא שבסוף הבנאדם לא רק שלא קונה יותר אלא פשוט לא קונה. הם מבריחים אותו מהחנות!
זה לא קרה לי יותר מידי לאחרונה (מזל) אבל כשזה קורה זה מעלה ת'סעיף!!! מבינה אתכם לגמרי :))

נעמה רק | Naama Rak אמר/ה...

במנגו וזארה באמת ממש כיף לקנות בלי שהמוכרים מפרפרים מסביב... עוד לא נתקלתי במר ג'ינג'י, נקווה שגם לא ייצא לי.
הכי מעצבנות המוכרות בטופ10 שכל שנייה שואלות 'את יודעת על המבצעים שלנו??!" כן, אני יודעת על המבצעים שלכם, הם כתובים בענק בכניסה לחנות!

שיקסע אמר/ה...

גם אני נגד נגד נגד מוכרים מעיקים.וזה באמת לא אופייני לזארה... אבל אין מה לעשות, אלו אנשים שחיים על עמלות וככה מוכרים לישראלי הממוצע. לצערי.

boiler אמר/ה...

כמו שרשמנו בפוסט עצמו אנחנו לא יודעים אם הם עושים את זה כי הם ממורמרים, או סתם פרץ יצירתיות שיוצא להם או שהם רוצים לפעמים לעזור חוץ מתוקף תפקידם.

אבל זה ש"פוקדים" עליהם לשאול אם צריך עזרה סבבה, מקובל ומובן, יש אנשים שבאמת צריכים וגם לפעמים אנחנו כשאנחנו רוצים מידות או בלה בלה בלה. אבל לפעמים כמו במקרה שלנו זה עבר כל גבול ברמה אחרת לחלוטין.

בדרך כלל בזארה אין לנו בעיות עם המוכרים, לא משנה באיזה סניף היינו.(למרות שלפעמים בסנטר הם חולפים על פנינו ולא מתייחסים. אבל ניחא - סניף עסוק..)

אנחנו לא סנובים, ששואלים אם צריך עזרה ואנחנו לא צריכים אז אנחנו עונים בנימוס - מסתדרים תודה. ולרוב בזה זה נגמר(חוץ מקסטרו בסנטר ששם המוכרים האוחצ'תיים לפעמים מעצבנים בביקורת שהם מעבירים). אז לא יודעים אם השיטה של הסנוביות הכרחית תמיד אבל תמיד טוב להחזיק את הקלף הזה בשרוול.

בסיבוב השבועי הבא שלנו בזארה נבדוק מה יעלה בגורל החולצת ג'ינס בשנית, מקווים שאין לנו טראומה:)

ובנוגע אלייך mymoonday טוב לדעת שיש נציגות לזארה פה, ככה תוכלי לדווח ישר מהשטח מה הגיע ולשמור לנו מהר מהר לפני שיגמר!

sefi אמר/ה...

אני לא מתרגשת מכאלה. אף אחד לא מעיז לפנות אליי בכלל בחנויות, ובעיקר לא להשפיע על החלטותיי בעניין הרכישה.
יש בזרה שמלה אחת ממש יפה מג'ינס, אבל היא הייתה ארוכה מדיי עליי, אתמול כשמדדתי. זה נורא איכזב אותי כי כזאת בדיוק רציתי.
נשמיך לחפש.
בהצלחה בפעם הבאה!

אנונימי אמר/ה...

קודם כל, בתור מישהי שגם עובדת באחת מחנויות הרשת ואף נהנית לעבוד שם (כן, תתפלאו...) רציתי לומר שהמוכר הג'ינג'י ממש ממש חוצפן!!! הבהמתיות המופגנת הזאת ממש לא אופיינית לזארה, בטח לא בסניף שאני עובדת בו. מה שאני אוהבת בזארה הוא ששיטת המכירה היא ממש ממש לא "להתעלק" - המוכרים בזארה ופול לא עובדים על עמלות אישיות אלא על עמלות שמתחלקות בין כולם בהתאם לוותק. אז כן, יש אינטרס למכור - אבל לא בכוח, כי גם אם תציע וגם אם לא - הלקוחות עדיין יקנו כי הבגדים מהממים, וזאת הסיבה שבד"כ המוכרים בזארה לא מתעלקים ומציקים - זה מה שאהבתי בזארה בתור לקוחה, עוד לפני שהתחלתי לעבוד שם. זה ממש מצער לשמוע שיש גם אנשים מפגרים שכאלה שעובדים ברשת. והכי מבאס שלא קניתם את הטוניקת ג'ינס בגללו... נראה לי הוא יותר ראוי לעבוד בבזאר הדרום בב"ש או בדיוה (שזה אותו הדבר בערך...) מאשר בזארה.

SARA אמר/ה...

כל מילה בסלע.
לא מזמן כמעט רבתי מכות עם מוכרת פקאצית בטפשופ מסיבות דומות. הם לא יודעים מה לא עושים.

Olivia אמר/ה...

וואו, אני ממש מופתעת מזארה. המוכרים היחידים שיש לי בעיה איתם זה טופשופ, שהם פשוט עלוקה..

Dana (MODAna) אמר/ה...

OMG
לא ייאמן

ליאת אמר/ה...

גם אני נתקלתי בו לא מזמן. הוא ניסה לעצור אותי מלקנות נעלי עקב אפורות עם ניטים (חיקוי הבלמיין המוצלח) ושיגע אותו במיוחד שהתעקשתי למדוד איזה זוג נוסף מעוטר בניטים מסקציית הספיישל אדישן. לא תאמינו, אבל הוא ממש ניסה להכריח אותי להסביר לו מה אלבש איתן! יותר מכל דבר אחר הוא בעיקר קרע אותי מצחוק, אבל עושה רושם שהגיע הזמן להתלונן עליו בפני מנהל/ת החנות. אז יאללה, מי שנתקלת בו בפעם הבאה - שתעשה שירות לכולנו :-)