יום שישי, 12 במרץ 2010

תלמידי שנקר? עירפו את ראשיהם!

טיק טאק..
כמנהג כל האירועים היחצנים, כשיש סרט חדש ומדובר שאפשר לקדם דרכו פרויקט כלשהו, לעשות קצת רעש, להרוויח עוד אייטמים במדיה ועל הדרך לפנק את הברנז'ה בכניסה חינם להשקה של הסרט לפני כולם - אז כך עושים!

היום היינו על תקן "קהל" בתצוגת אופנה שמבוססת על הסרט אליס בארץ הפלאות וגם קידמה אותו בשיתוף פעולה של שנקר עם פורום פילם. סטודנטים לעיצוב אופנה שנה ב' ו-ג' עיצבו בגדים שהסרט והטקסט הספרותי היוו להם כמקור השראה ויזואלי ורעיוני כפי שלאה פרץ ראש המחלקה לעיצוב אופנה הדגישה בדבריה.

להגיד לכם שנפלנו מהתצוגה?
לא, בהחלט לא נפלנו מהאינטרפרטציה של "הדור הבא" של המעצבים הישראלים, היו כמה הבלחות טובות אבל בכללי התקשינו לראות את החיבור לספר, לדמויות או להנחיות שהצוות קיבל.
מה גם שהצווחות התלהבות של המעצבים היו למטרד – עירפו את ראשיהם!

מספר דגמים מוצלחים(צילום - סשה פליט):

גל שיינפלד קרסווסקי: ענת מרטקוביץ: לילך אליהו:תמר בן שלום:רננה קרבס:עדי זינגר: ישראל חיון: לגבי הסרט, חבר'ה תקשיבו, הסרט משהו, משהו..
אומנם לא יוצאים ממנו עם פיק ברכיים, המומים ועם פה פעור אבל עשו שם עבודה שהמילה מהמם קטנה עליה, אנחנו נמנים מזן שעדיין לא ראה את אוואטר אז זה הסרט הקולנועי ה"ראשון" שאנחנו רואים ב3D וזאת הייתה בהחלט חוויה, זכרנו את העצה של קרן שאמרה שעדיף לנקות את משקפיי התלת מימד, אז אל תשכחו לעשות את זה, כי רק אלוהים יודע מי הרכיב אותם לפני זה ויותר במה הוא נגע לפני השימוש..

ועכשיו לחלק הכי חשוב: לא, לא ג'וני דאפ ככובען אלא התלבושות של אליס, אנחנו היינו בטוחים שהיא הולכת לסובב לנו את הראש עם השמלות הכחולות שלה אבל הופתענו, אומנם לא היו הרבה במספר ואפשר להגיד שמהבחינה הזאת קצת התאכזבנו אבל המלתחה שלה דיי מוצלחת, אם כי יש מקום לשיפור. לגבי המלתחה של השאר אין לנו טענות, הכל מהמם.קום

כמה מסקנות מהיום:

א. השחקנית המגלמת את אליס ממש דומה לספי
ב. מסתבר שלא נמאס בהשקות ואירועים להגיש שמפניה זולה ותותים
ג. יפית
ד. משקפי תלת מימד לא עושים לכולם כאב ראש
ה. יש ביציאה מהבית קולנוע גלאים שבודקים אם גנבתם משקפיים
ו. שבשנקר לא משקיעים בדוגמנים/דוגמניות שווים וגם לא בצלם
ז. ג'וני דאפ ממש חמוד
ח. הדור הבא של המעצבים עלוב יותר מהקודמים לו

15 תגובות:

sefi אמר/ה...

איזה חמודים!
תודה רבה על המחמאה. אני כבר ממש מחכה לראות את הסרט. כל יחסי הציבור שעשו לו כניראה עבדו עליי.

Dana אמר/ה...

הביקורת על תלמידי שנקר קצת השאירה אותי בהלם. לא הייתי שם, ואני אכן סכימה איתך שהעיצובים האלו לא שאפתניים במיוחד ובעלי אסתטיקה מאכזבת אבל להכתיר אותם כעלובים?
לגבי הצלם - זה הבעל של המעצבת אניה פליט והצילומים מציגים את הבגדים עם תאורה מאוזנת. בתור צלמת אני יכולה לומר לך שסביר להניח ששנקר לא השקיעו כסף להפקת צילום מתוחכמת (חבל שהם לא גייסו את תלמידי קורס הסטייליניג שלהם למטרה), ככה זה ממסדים ובד"כ הם מפסידים יח"צ מהחסכנות הזו.

boiler אמר/ה...

לא הכתרנו את העיצובים כעלובים, אלא את המעצבים וזה היה בסוג של בהומור.
ההתלהבות וההתנהגות של המעצבים מהתוצאות שלהם הייתה הרבה יותר ממה שהייתה צריכה להיות בעקבות העיצובים הללו..

לגבי הצלם, חבל שהם מחפשים דרכים לקצץ במקום להשקיע, לא צריך להביא את השורה הראשונה של הצלמים בארץ בשביל להגיע לתצואה טובה יותר..
(אפילו אישתו בחרה את ראובן כהן על פניו לצלם את הקמפיין הקודם שלה, שיפנימו להם בשנקר)

אנחנו רוצים להדגיש שאומנם העברנו פה ביקורת אבל חלקה הייתה בהומור, יש שם תלמידים מאוד מוכשרים ויש פחות , מקווים שאנחנו טועים ורק הזמן יראה לנו תוצאות..

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

רננה קרבס עיצבה את הבגד הכי יפה ממה שהעלת כאן לדעתי.
הגזרה יפה וגם בחירת הצבעים... רק שאני לא בטוחה כמה זה קשור לסרט (למרות שעדין לא ראיתי אותו, אז אולי אבין זאת רק אחרי שאראה את הסרט).
שרונה

אנונימי אמר/ה...

בולטת העובדה שמי שכתב את ה"מאמר" אינו מבין באופנה בשום צורה ולא מכיר את מחלקת האופנה של שנקר. זה בסדר לתת תגובות פרובינציאליות ולא מלומדות ללא כל התבססות עובדתית, סתם לדוגמא: אין קשר בין אניה פליט לצלם, וראובן כהן הוא לא צלם!
אז מי שכתב את הבלוג הזה יכול לדחוף אותו לתוך החור של הארנב הממהר! סטודנטים בשנקר מנסים לחדש בגזרות וברעיונות עיצוביים ולאו דווקא בתיאטרליות מוגזמת שאולי , למי שלא מבין באופנה, כמוך, הרגישה כמתבקשת.

בקיצור, אל תבזבז את הזמן שלך על כתיבת בלוגים. אם היית קצת מבין ודאי היית נותן ביקורת מעט יותר חריפה על הסרט שזקוק לאחת כזו.

boiler אמר/ה...

אין לנו בעיה לתת ביקורת וגם לקבל, אבל גם בולטת העובדה שהתגובה שלך דיי נפגעה ממה שכתבנו כי אולי את/ה מקורב/ת לצלחת והטעם לוואי היה דיי מר..

זאת דעתנו האישית, המלומדת או לא, המבינה באופנה או לא, המכירה את המחלקה או לא, זה עיניינו לא טוב לך אל תקרא/י.

את/ה טוענ/ת שהסטודנטים מנסים לחדש בגזרות. כמעט כלום ממה שראינו לא היה חדש או מעניין עיצובית/ רעיונית או פותח ולקח השראה מתמונות הסרט/הספר בצורה שהתפעלנו ממנה, דווקא לא ציפינו לראות דגמים גרנדיוזים ואפילו אהבנו את הנקודה כשלאה פרץ הדגישה שאמרה אל תצפו לדגמים היישר מהתאטרון אלא דגמים לבישים, הרעיון יפה - הביצוע לא(לטעמינו)

לגבי העינין עם אניה פליט, באחת התגובות נרשמה הערה שהצלם הוא בעלה אז בהתבססות על המידע שהוצג בפנינו ענינו. אם כבר את/ה מדבר/ת על חוסר התבססות עובדתית, אז תעשה/תעשי גוגל על הקמפיין של העונה שעברה של אניה ותראה שחוץ מסטיילינג ראובן כהן גם צילם לה את ה"קטלוג"(וגם לקלוד סמואל בעבר). אז אנא לפני שאת/ה בודק/ת אותנו, תבדוק/תבדקי את עצמך.

את הזמן שלנו ננהל כפי שאנו חפצים, את העצות שלך תשמרי/תשמור לעצמך.

אנונימי אמר/ה...

אין צורך לרדת יותר נמוך מזה בתגובות...
חבל שכל מי מאיתנו שלא יוצר אין לו הערכה כדי להבין עד כמה אדם שיצר נקשר ליצירתו, מבין את טעויותיו או את הצלחותיו חבל שכל מה שעובר בביקורת לעיני קהל הטלוויזיה או "הפריים טיים" חייב להיות ציני עד דיכוי. תיפתחו את הראש קצת שטפו את העיניים ליפני שאתם מפעילים את מיתרי הקול, אולי יצא משם קצת יותר פרגון.

boiler אמר/ה...

ראשית נתחיל בזה, שאם פגענו, מצטערים זאת לא הכוונה.

למרות שכתבנו דברים קשים במסווה של ציניות אבל אנחנו עדיין עומדים מאחורי המילים שלנו ואפילו באחת התגובות רשמנו שאנחנו מקווים שהזמן יוכיח שאנחנו טועים.

הבעיה היא בזה שהציפיות שלנו כנראה היו גבוהות מידי למרות שהיו מספר דגמים בהחלט מושקעים, אבל היו גם הרבה פחות.. לא זילזלנו בהשקעה, רק שלא נפלנו מהתוצאה.

דבר שני אין לך מושג אם אנחנו יוצרים או לא, במידה וכן, אולי דווקא משום שיש לנו(לדעתנו) הבנה במזה ליצור אז אנחנו מבקרים ככה?
כי לדעתנו מעצב צריך חוץ מלהקשר ליצירה שלו שהיא סוג של "ילד" עבורו, להתייחס אליה ולבחון אותה מנקודה חיצונית ולא לשבח אותה עד אין סוף.

מילא היה על מה לשבח ולהלל אבל ההתלהבות הרועשת על עיצובים בנאלים שאפילו לא העבירו את המסר כמו שצריך? זה מה שדחף אותנו להגיב כך.

נחמד שאנחנו נתפסים כלא מפגרנים, אבל חוץ מלראות את ה"שחור" בדברים שלנו לא רואים כלום. נסו להסתכל לא רק על חצי הכוס הריקה.

נועה אמר/ה...

אוי ,עכשיו אני חושבת על זה שלא ניגבתי את המשקפיים לפני השימוש ובא לי להתקלח במים רותחים!!!

boiler אמר/ה...

לא נורא, תחשבי בכמה ידיות שירותים\מעקי בטיחות\עמודי אוטובוס\דלתות בכללי\מקלדות של אנשים אחרים נגעת ואז הכל יעבור,
לא?

נועה אמר/ה...

תודה על העידוד!?
ותירגעו, כל אחד יכול להביע את דעתו, איך שבא לו, וכל אחד יכול לקחת את הביקורת לתשומת ליבו במידה שנוח לו, לא צריך לריב... כל העיניין בבלוגים ובאינטרנט הוא החופש להתבטא, והאפשרות לעקוב אחרי הידיעות של מי שמעניין, אף אחד לא פטור מביקורת וסה"כ היא משפרת אותנו.

boiler אמר/ה...

לא באים לריב, מודים קצת עלו לנו הטורים, אבל היי.. הוא/היא התחיל/ה...

Lilya אמר/ה...

מכל העיצובים שהראתם כאן, אשר היו די מוצלחים לדעתי, הכי אהבתי את עיצובה של עדי זינגר אם כי הוא הזכיר לי טיפה קולקציית חורף לפני שנתיים של אנטוניו מאראס. אני אישית לא ממש ראיתי קשר בין העבודות של הסטודנטים לבין אליסה בארץ הפלאות, ואני לגמרי מאמינה שלכל אחד יש את הזכות להתבטא ולומר את דעתו, בטח ובטח בבלוג שלו, בין אם הוא "פרובינציאלי ולא מלומד" ובין אם לא.

Tal אמר/ה...

בוילרים :)

דבר ראשון, כיף לראות שלא כולם מגיעים לשנקר עם עיניים בוהקות ועם ריר נוזל מהאוזניים. אין ספק שלא כל מי שנמצא בשנקר עיצוביו שווים את המקום שלו. ואני בתור מי שהייתה שם יכולה להעיד על זה בפה מלא... אבל בלי קשר, האמת שהדבר העיקרי שהפתיע אותי בקולקציות שלהם, היא העובדה שאף אחת מהן לא מפתיעה בצבעוניות שלה. הרי הסיפור עצמו דיי פסיכוטי, סוריאליסטי לגמרי, והכל כאן מונוכרמטי ודיי מבאס...

ואגב, תתחדשו! הורסות את הבריאות של כולם פה!!

Tal אמר/ה...

בוילרים :)

דבר ראשון, כיף לראות שלא כולם מגיעים לשנקר עם עיניים בוהקות ועם ריר נוזל מהאוזניים. אין ספק שלא כל מי שנמצא בשנקר עיצוביו שווים את המקום שלו. ואני בתור מי שהייתה שם יכולה להעיד על זה בפה מלא... אבל בלי קשר, האמת שהדבר העיקרי שהפתיע אותי בקולקציות שלהם, היא העובדה שאף אחת מהן לא מפתיעה בצבעוניות שלה. הרי הסיפור עצמו דיי פסיכוטי, סוריאליסטי לגמרי, והכל כאן מונוכרמטי ודיי מבאס...

ואגב, תתחדשו! הורסות את הבריאות של כולם פה!!