יום שבת, 20 ביוני 2009

פרוייקט מסלול ישראל - ביקורת - פרק 1

אנחנו עוקבים אחר ההכנות לתוכנית כבר כמה חודשים טובים, דיי ידענו למה לצפות ובואו נגיד שהציפיות שלנו היו ברצפה ומשם יש רק לאן להתרומם!
בגזרת המתמודדים אנחנו חושבים שרוב המשתתפים בסה"כ דיי מעניינים, אז מה היה לנו? על תקן ג'יי מקרול מהעונה הראשונה של הגרסא האמריקאית יש לנו את יואב המקציף, נתנאל זיקרי ואת אלון לבנה בתור "הרציניים". יש לנו את מורן טויל שהיא האממ..? לא יודעים עדיין ומניחים שעוד נשמע עליה, יש את ההיא שזכתה(אנחנו מצטערים היא בכלל לא נחרטה בזיכרונותינו, האם יש לזה סיבה?), יש את הזוג הנשוי שדי נעלמו מהעריכה, יש את הויאטנמית(אופס....כבר אין!) ויש עוד כמה שאנחנו אפילו לא זוכרים מרוב שהם הושמטו בחדר העריכה ולא קיבלו מספיק זמן מסך. כמובן זוג האחים איך לא - החוג'אים שרק הובאו על תקן ליצן החצר, אבל עינב ויוסי בובליל יש רק זוג אחד. נראה שמנסים לדחוף לנו את הדמות של הפרחה הפריפריאלית שוב וזה מאולץ מידי..
בתמונה; הופרדו בלידתם מימין ג'י משמאל היואב המקציף:בסה"כ הפורמט של פרויקט מסלול בעולם הוא כיפי, קליל ופחות נכנס לסיפורים אישיים. הפרק קיבלנו מנה גדושה על כל אחד מהמתמודדים, "בטיפול" משודרת בערוץ אחר לא?!
בגזרת המשימות התאכזבנו מהאתגר הראשוני והמבוזבז, כנראה שבהפקה חיפשו אתגר כל כך כללי שלא משנה מה המעצבים יעשו זה יתאים איכשהו לדרישת האתגר. במקום להראות את המתמודדים בוחרים שיר, בונים סביבו קונספט ואת תהליך יצירה אז מעדיפים להראות לנו איך ריטה מתלקקת כמה שהתחתונים שגברת חוג'ה עיצבה מרטיטים את עולמה.

לא יצאנו מגדרנו על העיצובים הבינוניים, הרוב היה סתמי ומפוהק, אוח כמה סיפורים הם שפכו שם על השראה ובסוף הוצגו על המסלול שמלת פרחים שראינו בפעם המי יודע כמה(יואב), שקית אשפה(ההיא שזכתה), ערמת בגדים גזורים רע(מיכל תיק), ערמת בדים גזורה עוד יותר רע!(מריה) ושק אפור + תחתונים שלא היינו לובשים גם אם היינו סאמי זיבק(פרי יצירתה של משי) הבגדים אמורים להיות לריטה! לא למסיבה במתנ"ס חביבה.
אנחנו קצת מרחמים על המתמודדים שצריכים להשתמש באקססוריז של קסטרו נותנת החסות בעוד שחבריהם מעבר לים זוכים להשתמש באביזרים של רשת עם עיצובים טיפה יותר יפים שבאמת יכולים לשדרג את הבגד ולא להוריד אותו מטה..

חייבים להגיד שבגזרת השופטים חסרה לנו מאוד היידי קלום, לא שציפינו ששירז טל תהפוך בלונדינית עם מבטא גרמני אך חסרה לנו הנחמדות המתנשאת של היידי כנגד הרובטיות של שירז. בנוגע למשפט האלמותי: "וואן די יור אין, דה נקסט דיי יור אווט!" קיבלנו: "פעם אחת אתה מכתיב אופנה ופעם קורבן אופנה" - יפוטר לאלתר כותב שורה זו! אין בישראל מכתיבי אופנה!.
השופטים גל אפל וויקטור בלאיש בהחלט קטלו את המתמודדים כהוגן, זה לגמרי הגיע להם אבל שהחלו להחמיא זה היה נראה לא אמיתי בעליל, משוחק ודיי בלט איך שההפקה ישבה היטב לשופטים מאחורי האוזן ולחשה להם מה להגיד. לא יפה לצחוק על האינטליגנציה של הקהל שלכם בפנים גם אם הם מהפריפריה..

הפרס הגדול של הפרק היה טיסה לפריז(קחו אותנו גם! אנחנו מתגעגעים!) ופגישה עם מעצב העל ז'אן פול גוטיה. נראה שאף אחד מהמתמודדים עף באוויר מהפגישה עם ז'אן פול..
עד לפרק הבא - אפידזן!
לצפייה בפרק הראשון לחצו כאן
התמונות לקוחות מכאן וכאן

6 תגובות:

נבו אמר/ה...

מאד אהבתי לקרוא את הביקורת,הרגשתי בדיוק ככה,לפעמים בטלוויזיה שלנו פוחדים ללכת עד הסוף.
הכל היה מלוקק כזה,לא אמיתי,מעצבים ממש לא משהו.
החוג'ה הזאת מאיפה הגרילו אותה??
וענת וקסמן כ"כ לא קשורה שאין לה מה להגיד.

boiler אמר/ה...

יש מפעל כנראה לייצור פרחות עם שיער ארוך ארוך ופה ג'ורה..

הבעיה בארץ זה שאין מספיק קהל יעד לכל הפורמטים מיוחדים הללו בזמן שבארצות מעבר לים יש ערוצי נישה מיוחדים שהתוכניות משודרות שם כי אפילו אם הקהל קטן יחסית זה עומד על מליונים..

בארץ רוצים לגעת בכוווווולם אז לא מעיזים עד הסוף ולוקחים את זה לכיוון של צהוב כי שם נמצא כנראה הרייטינג וזה לדעתנו חבל כי הפורמט הזה מאוד אהוב עלינו ואנחנו לא רוצים לראות אותו נעשה בצורה גרועה..

הם חושבים שאופנה מדברת רק לנשים אז בשביל לתפוס גם את הגברים שמבחינת קברניטי רשת לא מתעניינים בנושא הם עושים את התוכנית רדודה..

saray אמר/ה...

ביקרות מצויינת. בהחלט היה ככה.. שוב דבר שם לא גרם לי לצפות לפרק הבא

Tal אמר/ה...

ואל תשכח גם את העובדה שנתנו להם 48 שעות לתפור את הדגם. נרבה יותר מידי זמן!
ברגע שניתנה להם פריבילגיית הזמן, כל אפקט הלחץ נגוז וראינו את אלון תופר למשי (!!!) ומישהו אחר מלמד אותה להוציא גזרה ולגזור אותה (איך לוקחים מישהי לתוכנית עיצוב אם היא לא יודעת לעשות גזרה ולתפור?????)
אלוהים, הרגשתי כאילו מישהו צוחק עלי! איזה פרק בזיון זה היה...

boiler אמר/ה...

saray - תודה רבה, אותנו הם לא הלהיבו עם הפרומואים לצפות בפרק הבא אבל אנחנו יכולים להתחבא מאחורי ה"מחוייבות" של הבלוג ולצפות:)

פטיט - צודקת, בהחלט בדיחה כל העינין הזה, עם כל כך הרבה זמן וזה מה שהם עשו? אנחנו לא רוצים לדעת מה יצא שהם יהיו באתגר בלי הרבה זמן..

אדוה&לימור אמר/ה...

מסכימות עם כל מילה.
אנחנו מקוות שמכאן זה רק ישתפר,
חבל לפספס כזה קונספט מוצלח.

מוזמנים לבקר :)